narrowcasting winkel

Behaal meer omzet door digital signage in te zetten

Door digital signage in uw winkel in te zetten kunt u meer omzet behalen. Het aanschaffen en implementeren van het systeem is hierdoor een slimme zet voor winkeleigenaren.

De investering die hiervoor nodig is, heeft u in no-time weer terugverdiend. Vervolgens blijft u het systeem natuurlijk gebruiken en zal de extra omzet ervoor zorgen dat u iedere maand meer winst maakt.

Klinkt natuurlijk interessant en een aanbod dat u niet kunt weigeren. Wij gaan u daarom in dit artikel uitleggen wat u moet doen om met behulp van digital signage meer omzet voor uw winkel te realiseren.

Systeem installeren in winkelpand

narrowcasting winkelOm digital signage voor uw bedrijf in te zetten moet u uiteraard het systeem in het winkelpand installeren. Het systeem bestaat onder andere uit diverse beeldschermen die op strategische plekken in de winkel komen te hangen, hier kun je bijvoorbeeld Thisplays2 voor inschakelen.

De bedoeling is uiteraard dat mensen de schermen makkelijk zien hangen en ook te zien krijgen wat hier op wordt uitgezonden. In de meeste gevallen worden alle schermen aan elkaar gekoppeld, zodat hier dezelfde content op te zien zal zijn. Het is ook mogelijk om de schermen los van elkaar te koppelen.

Dit is een must wanneer er sprake is van een groot winkelpand met meerdere verdiepingen of afdelingen waar producten uit een bepaalde categorie bij elkaar liggen. Het hart van het digital signage systeem is een computer die ervoor zorgt dat de juiste beelden op de schermen te zien zijn.

Effectieve content op schermen uitzenden

shoppenNu dat het systeem voor digital signage is geïnstalleerd, heeft u natuurlijk nog content nodig om op de schermen uit te zenden. Dit kunnen foto’s zijn, maar ook videobeelden.

Wat u kunt overwegen is de standaard promotiebeelden te gebruiken van een product. De fabrikant maakt deze beelden beschikbaar voor promotie. Deze strategie is echter alleen te gebruiken met bekende merken die hier ook in investeren.

Vaak zal u zelf verantwoordelijk zijn voor het produceren van de content. Iets waar u als winkelier uiteraard geen verstand van heeft. Deze werkzaamheid besteedt u dan ook uit. Gespecialiseerde bureaus weten daarbij ook veel beter hoe effectief de aandacht gegrepen kan worden.